.

.

lunes, 21 de octubre de 2013

Lesson notes "Main Mistakes and Errors"


Written communication

How do correct?
·         Find out “main mistakes”
·         Models for correction
·         Creating your “table”



Main mistakes / errors

·         PREPOSITIONS
In
At    ---> place+movement+distance
On


There were two girls swimming in the river. 
The museum is at the end of this street. 
The children left their books on the table. 


·         VERBS

-          Use of future: will; to be going to; is coming; train leaves..

We use “will” not to much, just to create an hypothesis and in some exceptions: suggestions, offering, inmediately, thoughts, bet, supposing..
Ex: I think/suppose/bet…. + will….

-          3rd person ending

Ex: Adela who loveS listening to music

-          Non-finites
o   catenatives with –ing: he denied doing it
o   catenatives with to: he promised to go there
o   catenatives without to:
o   catenatives with/without –ing/to: it depends on the verb (use, meaning…)

-          Phrasal verbs
o   Find out
o   Keep on
o   Go on
o   Used to
o   Look foward to + ing
o   To be to

-          Verbs indivative sense:
o   See
o   Hear
o   Taste
o   Smell
o   Love
o   Like
o   Think

Those verbs are involuntary and never use in progressive, it means never in continuous, ex: I’m tasting (wrong).

Los Stative/static verbs” (Verbos de Estado), son verbos que en Inglés no son utilizados en los Tiempos verbales Continuos o Progresivos, es decir, aquellos en que se utiliza como auxiliar el verbo “to be” conjugado tanto en presente como en pasado, y en los que además los verbos principales no llevan la terminación –ing, que en español se traduce en las terminaciones, -ando, -iendo, -to, -so, -cho; y es que precisamente, como su nombre lo indica, estos verbos su usan principalmente para referirse a sentimientos, sentidos, emociones o percepciones, más no a acciones (que son en las que se hace mayor énfasis en los Tiempos Progresivos o Continuos).
Los verbos que nos son llamados de “estado”, se llaman “verbos dinámicos”, y hacen alusión usualmente a acciones. Los principales “stative verbs” son:
  • Verbos que expresan sensaciones o sentidos:
Feel (sentir), see (ver), hear (oír), smell (oler), taste (probar de gusto), notice (notar/fijarse), seem (parecer), look (mirar o parecer).
  • Verbos que expresan emociones o preferencias:
Love (amar), hate (odiar), like (gustar), dislike (disgustar), want (desear), need (necesitar), prefer (preferir), mind (cuidar/preocuparse).
  • Verbos que expresan percepción u opinión:
Think/believe (pensar/creer), know (saber), understand (comprender), remember (recordar), forget (olvidar), hope (esperar de esperanza), mean (significar), imagine (imaginar).
  • Other verbs: be (ser), have/possess (tener/poseer), own (poseer), belong (pertenecer a), cost (costar).

-          Tenses
o   Past/present progressive
o   Past/present simple
o   Present perfect vs. Past simple


·         SEMANTIC/LEXICAL CORPUS (misuses, misunderstanding)

o   Forget / forgive
o   Do / make
o   Miss / lose
o   Earn / win / gain
o   Have / to be
o   Meet / know
o   See / watch
o   Listen to / hear
o   Speak / tell / talk
o   Say / tell
o   To sit for / to take an exam
o   Want (abusing): wish, would like…


MECHANICS

o   If I say you the truth…: MAL
o   Should I say you the truth…+ affirmative: BIEN

o   I did never go to the sea
o   Never did I go to the sea: PARA ENFATIZAR

o   Possessive genitive with apostrophe (genitivo sajón)
Simple: my teacher´s name is Antonio
Double: Antonio´s father´s name

·         DETERMINERS
o   Much (incontables) / Many (contables)
o   A few (contable) / A Little (incontable)
o   Some (affirmative) / Any (negative, question)

·         ADJETIVES
o   Order: opinión/size/weight/age/color/shape/material NOUN
Ex: A big nice car: MAL
      A nice big car: BIEN
o   “-s” never goes in the adjective.
Ex: My reds shoes: MAL
       My red shoes: BIEN

o   Comparative and superlative

positivo
comparativo
superlativo
tall
alto
taller
más alto
the tallest
el más alto
big
grande
bigger
más grande
the biggest 
el más grande
intelligent
inteligente
more intelligent
más inteligente
the most intelligent
el más inteligente
expensive
caro
more expensive
más caro
the most expensive
el más caro






Adjetivos Monosílabos - Formación del Comparativo y Superlativo
Monosílabos
Comparativo
adj + er
Superlativo
adj + est
small
pequeño
smaller
más pequeño
the smallest
el más pequeño
tall
alto
taller
más alto
the tallest
el más alto
young
joven
younger
más joven
the youngest
el más joven
old
viejo
older
más viejo
the oldest
el más viejo
new
nuevo
newer
más nuevo
the newest
el más nuevo
long
largo
longer
más largo
the longest
el más largo
short
corto
shorter
más corto
the shortest
el más corto
big
grande
bigger
más grande
the biggest
el más grande
fat
gordo
fatter
más gordo
the fattest
el más gordo
Adjetivos Bisílabos - Formación del Comparativo y Superlativo
Bisílabos terminados en: -y, -er-le-ow, (y otros muy conocidos)
Bisílabos
Comparativo
adj + er
Superlativo
adj + iest
easy
fácil
easier
más fácil
the easiest
el más fácil
happy
feliz
happier
más feliz
the happiest
el más feliz
crazy
loco
crazier
más loco
the craziest
el más loco
clever
inteligente
cleverer
más inteligente
the cleverest
el más inteligente
tender
tierno
tenderer
más tierno
the tenderest
el más tierno
humble
humilde
humbler
más humilde
the humblest
más humilde
gentle
suave
gentler
más suave
the gentlest
el más suave
polite
amable
politer
más amable
the politest
el más amable
Adjetivos Largos - Formación del Comparativo y Superlativo
Adjetivos
Largos
Comparativo
more + adj
Superlativo
the most + adj
expensive
caro
more expensive
más caro
the most expensive
el más caro
modern
moderno
more modern
más moderno
the most modern
el más moderno
beautiful
hermoso
more beautiful
más hermoso
the most beautiful
el más hermoso
elegant
elegante
more elegant
más elegante
the most elegant
el más elegante
interesting
interesante
more interesting
más interesante
the most interesting
el más interesante
dangerous
peligroso
more dangerous
más peligroso
the most dangerous
el más peligroso
Formación irregular de comparativos y superlativos
Adjetivo o Adverbio
Comparativo
Superlativo
good
bueno
better
mejor
the best
el mejor
well
bien
better
mejor
the best
de la mejor forma
bad
malo
worse
peor
the worst
el peor
badly
mal
worse
peor
the worst
de la peor forma
much
mucho
more
más
the most
la mayor parte
many
muchos
more
más
the most
la mayoría
little
poco
less
menos
the least
el menos
far
lejos
farther
más lejos
the farthest
el más lejano
far
lejos
further
más lejos
the furthest
el más lejano

·         ADVERBS
o   Yet (negative) / Still (positive)



·         INDUCTIVE GRAMMAR / REMEDIAL GRAMMAR
Ex: find out mistakes, give them chance to self-correct: deductive learning

-          Morpho-syntactic-lexical mistakes/errors

-          Discourse/textual mistakes
o   Organization: writing an e-mail
1.      Opening:
§  Abstract (optional)
§  Beginning (obligatory)
Dear, Hi, Hello….
§  Thesis sentece:
·         I´m writing about…
·         I´m writing you to explain….
·         It´s about….
·         Regording….
2.      Development:
·         Firstly…
·         Secondly…
·         Then…
·         Finally…
3.      Endings
·         Bye
·         See you son
·         Bye for now
·         Cheers
·         Speak soon
·         Be in touch
·         Best regards (formal)
·         Yours sincerely (formal)



We attach here a link with the 6 most common mistakes in English as a Second Language:
 - http://kerlynb.hubpages.com/hub/6-Most-Common-Mistakes-in-English-as-a-Second-Language-ESL

No hay comentarios:

Publicar un comentario