Written communication
How do correct?
·
Find
out “main mistakes”
·
Models
for correction
·
Creating
your “table”
Main mistakes / errors
·
PREPOSITIONS
In
At ---> place+movement+distance
On
There were two girls swimming in the river.
The museum is at the end of this street.
The children left their books on the table.
·
VERBS
-
Use of future: will;
to be going to; is coming; train leaves..
We use “will” not to much, just to create an
hypothesis and in some exceptions: suggestions, offering, inmediately, thoughts,
bet, supposing..
Ex: I think/suppose/bet…. + will….
-
3rd
person ending
Ex: Adela who loveS listening to music
-
Non-finites
o
catenatives with –ing: he denied doing it
o
catenatives with to: he promised to go there
o
catenatives without to:
o
catenatives with/without –ing/to: it depends on the
verb (use, meaning…)
-
Phrasal
verbs
o
Find
out
o
Keep
on
o
Go
on
o
Used
to
o
Look
foward to + ing
o
To
be to
-
Verbs
indivative sense:
o
See
o
Hear
o
Taste
o
Smell
o
Love
o
Like
o
Think
Those verbs are involuntary and never use in
progressive, it means never in continuous, ex: I’m tasting (wrong).
Los “Stative/static verbs” (Verbos de Estado), son
verbos que en Inglés no son utilizados en los Tiempos verbales Continuos o
Progresivos, es decir, aquellos en que se utiliza como auxiliar el verbo “to
be” conjugado tanto en presente como en pasado, y en los que además los verbos
principales no llevan la terminación –ing, que en español se traduce en las
terminaciones, -ando, -iendo, -to, -so, -cho; y es que precisamente, como su
nombre lo indica, estos verbos su usan principalmente para referirse a
sentimientos, sentidos, emociones o percepciones, más no a acciones (que son en
las que se hace mayor énfasis en los Tiempos Progresivos o Continuos).
Los
verbos que nos son llamados de “estado”, se llaman “verbos dinámicos”, y hacen
alusión usualmente a acciones. Los principales “stative verbs” son:
- Verbos que expresan sensaciones o sentidos:
Feel
(sentir), see (ver), hear (oír), smell (oler), taste (probar de gusto), notice
(notar/fijarse), seem (parecer), look (mirar o parecer).
- Verbos que expresan emociones o preferencias:
Love
(amar), hate (odiar), like (gustar), dislike (disgustar), want (desear), need
(necesitar), prefer (preferir), mind (cuidar/preocuparse).
- Verbos que expresan percepción u opinión:
Think/believe
(pensar/creer), know (saber), understand (comprender), remember (recordar),
forget (olvidar), hope (esperar de esperanza), mean (significar), imagine
(imaginar).
- Other verbs: be (ser), have/possess (tener/poseer), own (poseer), belong (pertenecer a), cost (costar).
-
Tenses
o
Past/present progressive
o
Past/present simple
o
Present perfect vs. Past simple
·
SEMANTIC/LEXICAL
CORPUS (misuses, misunderstanding)
o
Forget / forgive
o
Do
/ make
o
Miss
/ lose
o
Earn
/ win / gain
o
Have
/ to be
o
Meet
/ know
o
See
/ watch
o
Listen
to / hear
o
Speak / tell / talk
o
Say / tell
o
To sit for / to take an exam
o
Want (abusing): wish, would like…
MECHANICS
o
If I say you the truth…: MAL
o
Should I say you the truth…+ affirmative: BIEN
o
I did never go to the sea
o
Never did I go to the sea: PARA ENFATIZAR
o Possessive genitive with apostrophe (genitivo sajón)
Simple: my teacher´s name is Antonio
Double: Antonio´s father´s name
·
DETERMINERS
o
Much (incontables) / Many (contables)
o
A few (contable) / A Little (incontable)
o
Some (affirmative) / Any (negative, question)
·
ADJETIVES
o
Order: opinión/size/weight/age/color/shape/material
NOUN
Ex: A big
nice car: MAL
A nice big car: BIEN
o
“-s” never goes in the adjective.
Ex: My reds shoes: MAL
My red
shoes: BIEN
o
Comparative
and superlative
positivo
|
comparativo
|
superlativo
|
tall
alto |
taller
más alto |
the
tallest
el más alto |
big
grande |
bigger
más grande |
the
biggest
el más grande |
intelligent
inteligente |
more
intelligent
más inteligente |
the
most intelligent
el más inteligente |
expensive
caro |
more
expensive
más caro |
the
most expensive
el más caro |
Adjetivos Monosílabos - Formación del Comparativo y
Superlativo
Monosílabos
|
Comparativo
adj + er |
Superlativo
adj + est |
small
pequeño |
smaller
más pequeño |
the
smallest
el más pequeño |
tall
alto |
taller
más alto |
the
tallest
el más alto |
young
joven |
younger
más joven |
the youngest
el más joven |
old
viejo |
older
más viejo |
the
oldest
el más viejo |
new
nuevo |
newer
más nuevo |
the
newest
el más nuevo |
long
largo |
longer
más largo |
the
longest
el más largo |
short
corto |
shorter
más corto |
the
shortest
el más corto |
big
grande |
bigger
más grande |
the
biggest
el más grande |
fat
gordo |
fatter
más gordo |
the
fattest
el más gordo |
Adjetivos Bisílabos - Formación del Comparativo y
Superlativo
Bisílabos
terminados en: -y, -er, -le, -ow, (y
otros muy conocidos)
Bisílabos
|
Comparativo
adj + er |
Superlativo
adj + iest |
easy
fácil |
easier
más fácil |
the
easiest
el más fácil |
happy
feliz |
happier
más feliz |
the
happiest
el más feliz |
crazy
loco |
crazier
más loco |
the
craziest
el más loco |
clever
inteligente |
cleverer
más inteligente |
the
cleverest
el más inteligente |
tender
tierno |
tenderer
más tierno |
the
tenderest
el más tierno |
humble
humilde |
humbler
más humilde |
the
humblest
más humilde |
gentle
suave |
gentler
más suave |
the
gentlest
el más suave |
polite
amable |
politer
más amable |
the
politest
el más amable |
Adjetivos Largos - Formación del Comparativo y Superlativo
Adjetivos
Largos |
Comparativo
more + adj |
Superlativo
the most + adj |
expensive
caro |
more expensive
más caro |
the
most expensive
el más caro |
modern
moderno |
more modern
más moderno |
the
most modern
el más moderno |
beautiful
hermoso |
more beautiful
más hermoso |
the most beautiful
el más hermoso |
elegant
elegante |
more elegant
más elegante |
the
most elegant
el más elegante |
interesting
interesante |
more interesting
más interesante |
the
most interesting
el más interesante |
dangerous
peligroso |
more dangerous
más peligroso |
the
most dangerous
el más peligroso |
Formación irregular de comparativos y superlativos
Adjetivo
o Adverbio
|
Comparativo
|
Superlativo
|
good
bueno |
better
mejor |
the
best
el mejor |
well
bien |
better
mejor |
the
best
de la mejor forma |
bad
malo |
worse
peor |
the
worst
el peor |
badly
mal |
worse
peor |
the
worst
de la peor forma |
much
mucho |
more
más |
the
most
la mayor parte |
many
muchos |
more
más |
the
most
la mayoría |
little
poco |
less
menos |
the
least
el menos |
far
lejos |
farther
más lejos |
the
farthest
el más lejano |
far
lejos |
further
más lejos |
the
furthest
el más lejano |
·
ADVERBS
o
Yet
(negative) / Still (positive)
·
INDUCTIVE GRAMMAR /
REMEDIAL GRAMMAR
Ex: find out mistakes, give them chance to self-correct: deductive learning
-
Morpho-syntactic-lexical mistakes/errors
-
Discourse/textual
mistakes
o
Organization:
writing an e-mail
1.
Opening:
§ Abstract
(optional)
§ Beginning
(obligatory)
Dear, Hi, Hello….
§ Thesis sentece:
·
I´m
writing about…
·
I´m writing you to explain….
·
It´s
about….
·
Regording….
2.
Development:
·
Firstly…
·
Secondly…
·
Then…
·
Finally…
3.
Endings
·
Bye
·
See
you son
·
Bye
for now
·
Cheers
·
Speak
soon
·
Be
in touch
·
Best
regards (formal)
·
Yours
sincerely (formal)
We attach here a link with the 6 most common mistakes in English as a Second Language:
- http://kerlynb.hubpages.com/hub/6-Most-Common-Mistakes-in-English-as-a-Second-Language-ESL
No hay comentarios:
Publicar un comentario